Lanțul american de fast-food Burger King a anunțat miercuri că până în 2017 va folosi doar ouă și carne de la animale care nu sunt crescute în cuști, scrie Associated Press.
Tot mai multe companii au făcut anunțuri similare în ultima perioadă însă nu la fel de ambiționase. Inițiativa pare să se extindă la nivelul întregii industrii care încearcă să satisfacă o cerere tot mai accentuată a consumatorilor pentru hrană produsă în condiții umane.
„Chiar și atunci când îți cumperi un burger, vrei să-l cumperi de la cineva de care îți place și pe care îl respecți”, a precizat Phil Lempert, analist al industriei alimentare. „S-a dovedit că mulți consumatori sunt dispuși să plătească în plus pentru corectitudine, indiferent dacă este vorba despre oameni sau animale”, susține Lempert.
Producătorii de ouă și carne de porc au argumentat că dacă standardele privind spațiile în care sunt ținute animalele s-ar schimba, costurile de producție ar crește, iar cei care și-ar ajusta prețurile ar deveni mai puțini competitivi.
Inițiativa Burger King a fost aplaudată de grupurile care militează pentru bunăstarea animalelor. „Multe zeci de mii de animale vor trăi de acum în condiții mai bune”, a precizat Wayne Pacelle, președintele Humane Society, un grup umanitar din Statele Unite care a făcut presiuni pe lângă Burger King și alte companii pentru adoptarea unor politici prin care animalele să fie crescute în condiții mai bune.
Burger King folosește anual sute de milioane de ouă și zeci de milioane de tone de carne de porc. Decizia companiei ar putea duce la o schimbare majoră în industrie, în special dacă și competiția decide să-și asume un angajament similar. În prezent, circa 9% din ouăle folosite de lanțul fast-food, dar și 20% din carnea de porc provin de la animale care nu sunt crescute în cuști.